W aplikacji Blender możemy tworzyć elementy statyczne, ale również animacje. Jak to zrobić?
Do tworzenie animacji potrzebny jest panel TIMELINE, który znajduje się pod obszarem roboczym.
Gdy chcesz przesunąć wybrany przez siebie obiekt musisz na niego kliknąć. Następnie w sekcji OUTPUT PROPERTIES wybierasz ile chcesz mieć klatek na sekundę. Program domyślnie pokazuje 24 klatki(24 fps).
1. Po wyborze ilości klatek klikamy na obiekt i zaznaczamy czas na zero w sekcji edit time - to początek naszej animacji. Następnie klikamy na klawiaturze "i" oraz wybieramy z okna, które się rozwinie LOCATION.
2. Następnie jeżeli chcemy zrobić kolejna sekundę animacji przesuwamy czasomierz na 48 klatek za pomocą ikony MOVE przesuwamy nasz obiekt w inne miejsce. I znowu klikamy "i" oraz wybieramy location.
dokładnie taki sam zabieg możemy wykonać gdy chcemy, aby obiekt się obrócił lub powiększył. Z tym że jeżeli zależy nam na obrocie po kliknięciu "i" wybieramy ROTATION, a jeśli chcemy obiekt powiększyć wybieramy scalę
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz