Szukaj na tym blogu

niedziela, 24 marca 2024

Budujemy i poruszamy obiekt z wykorzystaniem kości

  1. Z aplikacji Mekehuman (http://www.makehumancommunity.org) pobieramy człowieka ( w menu z lewej strony wybieramy płać - gender, a następnie w górnym menu wybieramy MATERIAL)
  2. Klikamy FILES - filmbox fbx, następnie 3 kropki ... z prawej strony wybieramy miejsce gdzie chcemy zapisać i klikamy ZAPISZ
  3. Po zapisaniu obiektu (człowieka) otwieramy BLENDERA klikamy FILES-import FBX
  4. Po zaimportowaniu człowieka klikamy ADD - wybieramy ARMATURE
  5. Na samym dole obiektu pojawia się mała ikonka ARMATURE, są to kości, którymi obudujemy cały obiekt
  6. Teraz możemy kość przeciągnąć do góry
  7. Aby kości były widoczne należy z lewej strony wybrać ikonkę ludzika, a następnie - VIEWPORT DISPLAY - IN FRONT
  8. Przechodzimy do trybu EDIT MODE i możemy przeciągać kości klikając na górny punkt na kości, następnie klikamy na klawiaturze klawisz E(extrude) i przeciągamy kość do przodu.
  9. Aby kości były dokładnie tam gdzie chcemy kliknijmy na magnez i wybierzmy opcję VOLIUM
  10. Przycisk shift+D powoduje kopiowanie kości
  11. Gdy zrobimy kości z jednej strony, aby nie powielać pracy możemy zduplikować je na drugą stronę
  12. Zaznacz wszystkie kości klikając klawisz A na klawiaturze, następnie kliknij prawy przycisk myszy i wybierz SYMMETRIZE
  13. Zaznacz ponownie wszystkie kości, wejdź w ARMATURE w górnym meny i wybierz NAMES -autoneme left.right
  14. Ponownie zaznaczamy wszystko klawiszem A i klikamy prawym przyciskiem myszy SYMETRIZE
  15. Teraz zaznacz najpierw człowieka, następnie z przyciskiem SHIFT zaznaczamy wszystkie kości 
  16. Kliknij CTRL+P i wybierz  - with automatic weight
  17. Zmieniamy tryb na POSE MODE i możemy poruszać całym obiektem



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Budowa komputera wykreślanka